Ayatollah Qassim: Assault on the Messenger of Allah is an assault on the line of the prophets

النص الكامل لخطاب آية الله قاسم في الحشد الجماهيري “فداك يا رسول الله”

The full text of the speech by the great scholar, Ayatollah Qassim, in the massive gathering in defense of the holy Prophet under the slogan: “Sacrifice to you: O the Messenger of Allah”

أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الغوي الرجيم

I seek the help of the all-hearing, all-knowing God against the misleading, abhorrent Satan.

 بسم الله الرحمن الرحيم

In the name of God, the Merciful, the Magnificent

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيدنا محمد وآل محمد..

Praise be to Allah and peace and blessings on our leader, Muhammad and his family

فِداك يا رسول الله..

Sacrifice to you: O Messenger of Allah

فِداك يا رسول.. فِداك يا رسول الله..

Sacrifice to you: O Messenger of Allah… Sacrifice to you: O Messenger of Allah

الحياةُ بلا رسول الله.. بِلا نور، بِلا هدى، بِلا ذوق، بِلا لونٍ، بِلا طعم. الحياة بلا رسول الله (ص) بِلا عدل، بِلا إنسانية، بِلا أمن، بِلا رُقي، بِلا شُعاع.

Life without the Messenger of Allah… is without light, without guidance, with no taste, no color, and no flavor. Life without the Messenger of Allah (peace be upon him) is life without justice, without humanity, without security, without progress, and without radiance.

التعدّي على رسول الله (صلى الله عليه وآله) تعدٍّ على خطِّ الأنبياء، على كل نبيٍّ ورسول، تجاوزُ رسول الله (صلى الله عليه وآله) تجاوز لكل المقدسات من نبي وكتاب سماوي، إلغاءُ رسول الله من حياة الإنسان إلغاءٌ لكلمة الوحي، لرسالاتِ السماء. والحياةُ بلا رسالاتِ السماءِ موت، والحياةُ بلا هُدى الأنبياءِ شقاء، والحياةُ بلا نورِ كلمةِ الوحي عذاب. فماذا يريدون؟ ماذا يريدون لأهلِ الأرض؟ ماذا يريدون لإنسانيّة الإنسان؟ ماذا يريدون لنورِ الهُدى في الأرض؟

Assault on the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) is an assault on the line of the prophets, on each and every Prophet and Messenger. Infraction against the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) is encroachment upon everything sacred, including prophets and heavenly books… Abolition of the Messenger of Allah from human life means rejection of Divine inspiration and the heavenly messages. And life without heavenly messages means death, life without prophets’ guidance means misery… Life without the radiance of God’s inspiration means doom and punishment. What do they want? What do they want for the people on earth? What do they want for human values? What do they want to become of divine guidance on earth?

جريمتان..

الإساءةُ المباشِرة لرسول الله (صلى الله عليه وآله)، والموافقةُ والدعمُ السياسيُّ لها، وكلُّ ساكتٍ عن هاتينِ الجريمتين يضيفُ لهما بسكوته جريمةً أخرى. فلا سكوت، ولابُدّ من وقفةٍ جادةٍ صارمة تُري من وزنِ هذه الأمةِ ما يليق، وتُري من حُبِّ رسول الله (صلى الله عليه وآله) في قلوب هذه الأمَّة وفِدائيّتها لرسولِها الكريم ما يُقنع الغربَ بأن يتراجعَ عن غيّه.

Two Crimes

Direct abuse of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family), is one crime, and the approval and political support for such abuse is the second crime. The total silence and indifference about these crimes is yet another crime. There should be no silence…Instead, there should be firm and decisive stand by the Muslims to show to the world that Muslims are worthwhile and to convince the West to retreat from their savage attacks on the holy Prophet through explicit expression of their deep-seated love for the messenger of God and their unquestionable sacrifice and loyalty to their beloved Messenger of Allah (may Allah bless him and his family).

 

ما هو الهدفُ المطلوب؟

الهدفُ المطلوبُ الإسلام. إلغاءُ الرسول، التشكيكُ في الرسول، الاستخفافُ بالرسول، كل ذلك هادفٌ إلى محوِ الإسلام، إلى الإتيان على هذه الأمَّة. هذا الاستهدافُ أولهُ استهدافٌ لشخصِ الرسول (صلى الله عليه وآله) أمّا آخره فهو استهدافُ الإسلامِ كُلّه.

What is the objective of these attacks ?

The desired target is Islam… Abolition of the Messenger… Casting doubt on the holy Prophet… Ridiculing the Messenger… All of this is targeting the eradication of Islam so as to dominate the Muslims…. The attack is initially against the person of the holy Prophet (may Allah bless him and his family) but the ultimate aim is Islam as a whole.

 

ما هي الخلفية؟

الغربُ يعيشُ في غالبِهِ نظرةً مستخفّةً بالدّين كُلِّ الدّين، مفارِقةً للأخلاقِ والقيم، فما يصعُبُ عليه حينَ إذِن وفي ظِلِّ نظرتهِ الماديةِ الهابطة أن يتناول كلَّ المُقدسات، أن يستخفَّ بكُلِّ المقدسات، أن يتجاوزَ كُلَّ القيم، أن يتنكَّرَ لكُلِّ الأخلاق، أن يتطاولَ على الله (عز وجل) فضلاً عن رسوله.

What is the background?

The West predominantly looks cynically and sarcastically at religion, i.e. every religion….thereby deviating from accepted manners and values… Thus it is not difficult for westerners, and in the context of their lowly materialistic outlook, to deride all that is holy and sacred, to depart and to dissociate from all values, to reject all morals and to ridicule Almighty God, never mind His messenger.

 

هذا أمر، أمر آخر: العصبيةُ الدينية العمياء المنفلتةُ عند قسمٍ من علماءِ الدينِ المسيحيين، ممّا يجعلهم لا يحسبونَ حِسابًا لأي موقفٍ شائنٍ يأتي على أيديهم كان فيه هلاك أهل الأرض. العِداءُ السياسي للصحوةِ الإسلامية والخوف من امتداد الإسلام وهيمنتِهِ على عقليةِ العالم ونفسيّته.

This is one thing; the other thing is the unrestrained religious fanaticism found amongst some Christian theologians that renders them indifferent to any detestable outcome of their outrageous position even if the people on earth perish. In addition, there is the political hostility to the Islamic awakening and the fear of a worldwide propagation of Islam and its likely dominance and world-wide acceptance.

 

الإسلامُ عظيمٌ في نفسه، حين يعرفُهُ الناس لابُدّ أن يستجيبوا له، حين يعرفون حقانيّته لابُدّ أن يتهافتوا عليه، حين يعرفوا عدلهُ وقدرتهُ على تقديم الحلول الناجعةِ لمشاكلِ الحياة لابُدّ أن يطلبوه. فلو انفسحَ للإسلامِ الطريق في خطابٍ هادِئ وعُقلائي وقادر وفنّي وحكيم لهَيمن على عقولِ العالمِ، ونفسيّةِ الانسان، واستبدّ بعِشقِه وانجذابِه.

Islam is great in itself….Once people know how great it is, they would respond positively to it. When they recognize its credibility, they will rush for it; when they realize its justice and its ability to offer effective solutions to the problems of life, they would undoubtedly go after it. If the door is opened for conveying Islam through quiet and credible means by able and prudent scholars, it would attract and appeal to the minds of the people as well as their mentality and attitude and would command their attraction and acceptance.

 

وصحوةٌ إسلاميةٌ أخذت في الانتشارِ بين المسلمين، ووجدَت لها طريقاً في دولِ الغرب، وهذا ما يجعلُ السياسةَ الغربيّةَ ترتجِفُ أمامَ مُستقبلَ الإسلامِ الزاهِر. من هُنا لابُدّ من العملِ الدؤوب الذي لا يكِل ولا يعرفُ ليلاً من نهار على إفشالِ الحركةِ الإسلاميةِ الصاعدة، ولن ينالوا ذلك.

The recent revival of Islam spread among Muslims, and found its way also in the Western countries. This is what makes Western policy tremble about the bright future of Islam. As a result, western politicians undertook enormous, endless and tireless hard work to thwart the rising Islamic movement, but they will not succeed.

دورُ الصهيونيّةِ العالمية في إثارةِ الحِقدِ ضدّ الإسلام وتحريكِ الصراعاتِ بين المسيحيين والمسلمين لإضعافِ الآخر وللاستفادة من دعمِ الغربِ ومساندته للصهيونيّةِ في موقفها العدائي للإسلام. هناكَ عاملٌ تبريري وهو صورةُ الفتكُ الهمَجي الذي يمارسُهُ بعضُ المسلمين في حقِّ المسلمين أنفُسِهِم، وفي بلاد المسلمين؛ مما يقدّمُ صورةً مشوّهةً عن الإسلام، تُعطي للآخر أن يتّهم رسول الله (صلى الله عليه وآله) من خلالِ ما يُجسِّدُه هؤلاء الأتباع من خطٍّ خاطِئ ينتسبونَ فيه إلى رسول الله (صلى الله عليه وآله).

In addition, there is the World Zionist role in inciting hatred against Islam and fomenting conflicts between Christians and Muslims to weaken the latter, to benefit from the support of the West and its encouragement of Zionism in its hostile position against Islam. Then there is yet another factor: namely, the barbaric attacks of some Muslims against the rights of their own fellow Muslims, and in their own countries. Through their incorrect ideological concepts and perceptions as “followers of the holy Prophet (may Allah bless him and his family)”, such Muslims give a distorted picture of Islam and encourage others to bitterly attack the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family).

غضبٌ ويبقى المزيد..

قد غضِبت الأمَّةُ للإساءةِ لرسولِها العظيم (صلى الله عليه وآله)، ولم يصِلِ الغضبُ إلى حدِّهِ المطلوب، ولم تصِل موجاتُ الاحتجاجِ – على زخَمِها الكبير، وعلى امتداداتِها الطويلة، وعلى تغطيتِها للكثير من البلاد الإسلامية – لم تبلُغ بعدُ هذه الاحتجاجات إلى الحدِّ المطلوب، لأن القضيّةَ قضيّةُ أكبرِ إنسانٍ على وجهِ الأرض، قضية أمّةٍ بكامِلها، وقضية وحي السماء، قضية خطِّ الأنبياء كل الأنبياء (صلوات الله وسلامه عليهم أجمعين).

Anger, Resentment, Indignation and more to come..

The Muslim Nation expressed its anger and resentment to the savage attacks on its great Prophet (Allah bless him and his family); however, this anger and resentment did not reach its desired level….the waves of protests -in spite of their intensity and their widespread backing throughout Islamic countries- have not reached the desired level either…This is because the issue concerns the greatest human being on earth… it concerns an entire ethnic community, and it concerns the Divine inspiration…it concerns the line of the prophets, all the prophets (may Allah bless them all).

غضبٌ لا يُراد فيه قتلٌ ولا حرقٌ ولا تدمير، ولكن لابُدّ لهُ أن يأخذَ أقصى حدَّ من الجديّة والانتشار، ممّا يُقنعُ الغربَ والسياسةَ الغربيّة بأنّ هُنا أمّة لا تقبلُ على نبيِّها كلمةَ جَرح، وأنَّ أنهارَ الدَّمِ من أبنائها ستسيلُ في سبيلِ الحفاظِ على دينِها وكرامةِ نبيِّها.

The anger and resentment is not meant for killing or burning or destruction; but it must take the fullest extent of seriousness and prevalence, to convince the West and Western policy that here is an ethnic community that does not tolerate any bitter attack on its prophet, and that they will offer each and every possible sacrifice in order to preserve its religion and the dignity of its prophet.

هُناكَ غضبٌ للشّعوب ولهُ تعبيرُه، وغضبٌ للحكومات ولهُ تعبيرُهُ الآخَر. للشعوبِ قُدرة فِداء، وقُدرة صرخة صادِقة مُدويّة، وقدرة احتجاجاتٍ لاهِبَة، وللحكوماتِ وسائلُها الأخرى القادرة على أن تسجِّلَ مواجهةً أكبَر. يأتي في هذا السياق أنهُ على الأقل أن يُتوقّفَ عن التعاونِ مع الغربِ لضربِ أيِّ بلدٍ إسلامي، في هذا إشارة كبيرة جداً للغرب بأنّ الموقف صارَ يتغيّر، وأن الصّديق بدَأ يستعِدُّ لأن يكونَ عدواً. وأرى في هذه الخطوةِ ما يكفي لردعِ الغرب الذي لا يُراعي إلا مصالِحَه الماديّة.

There is resentment of people with its form of manifestation, and there is the resentment of governments and has its form of manifestation also. People have the ability of sacrifice, ability of genuine, thunderous outcry, and the ability of scorching protests. Governments have other means capable of a bigger confrontation. In this context, governments are expected to at least stop cooperating with the West in attacking any Islamic country, sending a great signal to the West that the situation is changing, and that the ally is preparing to become an enemy. I see in this step what suffices to deter the West, which only considers its material interests.

تحميلُ الأنظمةِ الغربيّةِ وبشكلٍ صريح، وبصورةٍ صريحة، مسؤولية هذه الإهانات من غير مداورة والتفاف، والتحدّث مع المُسيء المباشر. استعمالُ الإمكاناتِ الدبلوماسية، ومصادر الطاقة التي تغنَى بها كُلُّ البلادِ الاسلامية، والأرصدةُ المجمّدةُ في الغرب التي تُعين على الحركة الاقتصادية هناك، في الضغط على الموقفِ الرسمي الغربي؛ السّعيُ لاستصدارِ قانونٍ يدينُ الإساءةَ للأديان.

Holding Western countries, and in a frank and candid manner, directly responsible for these insults without any form of diplomacy, holding talks with the chief abuser, the use of diplomatic tools, use of energy sources prevalent in all the Islamic countries, the frozen assets in the West that support the economic movement there, to put pressure on the Western official position and endeavoring to pass an international law that condemns defamation of religions.

وآتي إلى الاعتذار الكاذب..

الاعتذار الغربيُّ السياسي بالحريّة الشخصية وبحُريّة التعبير، اعتذارٌ كاذب يكذّبُهُ الواقعُ الغربيُّ نفسُه. هاهي فرنسا – الأيّام.. هذا الوقت – تسمحُ بنشرِ الصورِ المسيئةِ عن رسول الله (صلى الله عليه وآله)، وتمنعُ الاحتجاجَ عليها! حُريةٌ هناك، ومنعٌ وحجْرٌ هُنا؟! هذه الحريّة، حريّةُ التعبير.

I come to the dishonest explanation…..

Western political justification of personal freedom and freedom of expression is false and dishonest and is not supported by the Western reality itself. France, according to Al-Ayyam newspaper, allows the publication of cartoons abusive to the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) yet prevents people protesting against such publication! What a contradiction: freedom there, but ban and prevention here?! Is this freedom? Is this freedom of expression?

أينَ مقامُ حُريّة التعبير في البلادِ الاسلامية التي تحكُمُها حكوماتٌ مواليةٌ للغرب؟ هناكَ كلِمات من أمريكا وفرنسا وبريطانيا وغيرها، تقول بحُريّة التعبير في البلادِ الإسلاميّة، ولكنّها من جهةٍ أخرى تسمحُ بقمعِ هذه الحُريّة، وتسكُتُ على قمعِ هذه الحُريّة، وتُصدِّرُ الأسلحةَ التي تعين على قمع هذه الحُريّة، وتُعذّب من يُصرُّ على مثلِ هذه الحُريّة.

 Where is the freedom of expression in the Islamic countries governed by governments loyal to the West? There are statements from America, France, Britain and others, supporting freedom of expression in Muslim countries, yet, on the other hand, allowing the suppression of this freedom, and is silent about the suppression of this freedom, and, worse still, exports weapons that enable the suppression of this freedom, and torments those who insist on such freedom.

الحُريّة والديمقراطيّة شِعاران غربيّان تتذرّعُ بهما السياسةُ الغربية – أنا لم أتحدّثُ عن الغرب، فحديثي دائماً ينصَبُّ عن السياسة الغربيّة وليس كلامي بالنسبة للشعوبِ الغربيةِ في عمومها-، الديكتاتوريّةُ الخادمةُ لأمريكا لبريطانيا صديقة، الديمقراطية التي تُصرُّ على استقلاليّة الأمّة عدوّة، فأين هو شعارُ الديمقراطية من الصِّدق؟! إذاً كلُّ هذه الاعتذارات اعتذاراتٌ كاذبةٌ واهِية.

Freedom and democracy are two Western slogans invoked by Western policy – I did not talk about the West, my talk always focuses on Western policy, and my talk is not addressed to the people in the West at large – the Western dictatorship that serves America, that is friend to Britain, the democracy that is hostile to the independence of the Muslim community.. So how genuine is the democratic slogan???!!! Therefore all these apologies and explanations are false and flimsy.

أقولُ:

بأنّه إذا كان الغربُ مُستعداً لأن يُضحّيَ بكُلِّ مصالِحِه المرتبطة بالأمّة الإسلامية، وبإغضابِ ملايينِ هذه الأمّة (مليار ونصفِ المليار وما يزيد عن نصفِ المليار) وباستفزاز هذه الأمّة، وبإيلامِ هذه الأمة، وبقطعِ العلاقاتِ مع هذه الأمّة، إذا كان مُستعداً لكلِّ ذلك لحسابِ حُريّة التعبير السافِل، لحُريّة التعبيرِ المُنفَلِت، لحُريّة التعبيرِ الساقِط، الدّوني، الحيواني، فإن هذه الأمَّة لأكثرُ استعداداً بأن تُضحّيَ بكُلِّ علاقاتِها مع الغرب، وبكُلِّ روابطِها مع الغرب، وبكُلِّ ما يصِلُها بالغرب، ورَغماً على هذه الحكومات حين تثور ثائرةُ الأمّة، ورغماً عن الحكومات التي تُصرُّ على البقاء من خلالِ الدعمِ الغربي وترى نفسها مُحتاجةً للدعمِ الغربي حين تهُبُّ الرّيحُ العاتيةُ من أوساطِ هذه الأمّة فستقتلِعُ الحكومات المعادية لضميرها، ودينِها، ومصلحتها، وستدخل الأمّة في معاداتٍ ومُفاصلةٍ تامّةٍ مع الغرب. إذا كان الغربُ مُستعداً لكُلِّ ذلك فالأمّةُ الإسلامية لأكثرُ استعداداً منهُ في سبيلِ دينِها.

I say:

That if the West is prepared to sacrifice all his interests in the Islamic countries, to antagonize millions of Muslims (one billion and more than a half billion), to provoke the sentiments of the Muslims, to anguish these many people, and to cut ties with the entire Muslim community, if it is prepared for all of this, for the sake of contemptuous freedom of expression, for the uncontrolled freedom of expression, for the disrespectful, beastly freedom of expression, the Muslim masses are more willing to sacrifice all ties with the West, and all connections with the West, and all relations with the West.

It should be noted that, much to the disappointment of the Western governments, and in spite of the regimes in the Muslim countries that insist on staying in power through Western support and see themselves in need for Western support, when the Muslim masses revolt, and when the hurricane erupts from within the Muslim community, the governments alien and hostile to the conscience, to the religion, and to the interests of the masses will be eradicated, and the Muslim community will hold the West accountable for its past humiliation and attacks on the Muslims. If the West is prepared for all of this, the Muslims are more prepared for the sake of religion.

حُريّةُ التعبيرِ السافل تستحِقُّ موقفاً يُضحّي بكُلِّ مصالِحِ الغرب ويقاطعُ من أجلهِ الأمّة الإسلاميّة ورسولُ الله (صلى الله عليه وآله)، ودينُ الأمَّة وكلُّ مقدّساتِها لاتستحقُّ هبّةً جارِحةً من هذه الأمَّة؟ ولا تستحقُّ أن تقفَ الأمّة الموقِفَ الصُّلبَ، الصامِد، المؤكِّدَ على رساليَّتِها وأنَّها مُستعِدّةٌ لأن تضحي بكل غالٍ ورخيصٍ في سبيل مقدّساتها الغالية؟!

The Western insistence on the immoderate freedom of expression that jeopardize western interests and for which the West boycotts the Muslims and their religion, the holy prophet and all holy symbols… Doesn’t this warrant from the Muslims a powerful, hurtful mobilization? And would this not justify communal solidarity ast position that reaffirms the dedication of the Muslims to their religion and that they are ready to sacrifice everything in their possession to safeguard their sanctities and glorious values?!

ماذا وراء غضبِ أمّتنا؟

What is behind the anger of the Muslims?

قالوا: إنّ مناهضةَ السياسةِ الأمريكيةِ لمصالِحِ الأمّة، موقفها المناصرِ لإسرائيل ضِدَّ الأمّة، موقفها الدائم من قضايا شعوبِ الأمة، هو سِرُّ هبّةِ الأمّةِ هذا اليوم. قالوا هكذا، وهو سِرُّ غضبتِها.

كلُّ ذلك يحقُّ للأمةِ أن تغضب له، ويحق للأمة أن تكره الغرب الذي يعاديها، يعادي مصالِحَها، ويقف ضدّ العدو الإسرائيلي والصهيونيّةِ العالميةِ التي تُفسدُ في الأرض، لكنّ هبّة اليوم وغضبَةَ اليوم ليس لشيءٍ من ذلك. إنّها غضبةٌ لرسولِ الله (صلى الله عليه وآله وسلم)، غَضبةٌ للإساءةِ لأعظمِ شخصيّةٍ يُقدّسها العالمُ الإسلاميُّ من بني الإنسان.

They say: The non-supportive American policy to the interests of the Muslims, its pro-Israel stance against the Muslim countries, its ongoing hostile position towards Islamic countries, explains the secret behind the current wave of protests by the Muslims and their anger.

The Muslims have every right to be furious for all the foregoing, and they have the right to hate the West for its enmity and for its hostility towards the Muslims and their interests, and they have the right to stand against the Israeli enemy and the World Zionist establishment for its widespread corruption on earth… However, today’s fury and mobilization is not for any of this. It is a fury for the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family), a fury against the abuse of the greatest personality holy to the Islamic members of the human community.

يريدون أن يخففّوا من انشدادِ الأمَّة لرسولِ الله ومن غضبِها لرسول الله، فيقولوا إن غضبةَ الأمّة هي تنفيسٌ عن موقفٍ نفسيٍ مُسبَّقٍ من أمريكا يسبِّبُهُ الموقفُ الأمريكي من قضايا الأمة ومصالِحِها. كُلُّ ذلِكَ يُغيضُ الأمّة وهو كافٍ لاستفزاز الأمة ولكنّ غضبة اليوم إنّما هي للرجُلِ العظيمِ الأقدس رسولِ الله (صلى الله عليه وآله وسلم).

They want to undermine the bondage of the Muslims to the Messenger of Allah, and minimize their fury and anger for the Messenger of Allah. They say that the current anger of the Muslims is an expression of relief against the U.S. due to its past positions on Islamic issues and interests, It is true that all this infuriates the Muslims but today’s anger is for the great holy man, the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family).

هذه الإساءاتُ المتكرِّرة والإساءةُ الداعمةُ لها، إمّا أن يكون وراءها حسابات دقيقة لِردّة الفعل من الأمَّة أو تكون الحسابات التي وراءها خاطئة ومرتجلة أو لا حساب. مع عدم الحساب؛ معنى ذلك أن الغربَ يجهلُ واقِعَ هذه الأمَّة ويجهلُ مدى ارتباطها بكلمةِ السماء وبالرسول (صلّى الله عليه وآله وسلم)، معناهُ أنه برغمِ كُلِّ مُخابراتِه وكُلِّ عُلمائِه وكُلِّ دراساته لازال يجهلُ عقليّةَ الإنسانِ المسلم، ونفسيّتهُ، ومدى اعتزازه بدينه وقدرته على الفداء والتضحية.

Behind these repeated abuses and the abusive support for them, either lies precise calculations to gauge the reaction of the Muslims or the calculations behind them are inaccurate or impoverished or no such calculation exists. If no calculation exists, it means that the West is ignorant of the reality of the Muslims and is ignorant about their bondage to the Religion and to the Prophet (may Allah bless him and his family).

It also means that despite all their intelligence and all their scholars and all their studies, the West is still ignorant about the mentality of the Muslim and his psyche, and how proud he is of his religion and his ability for redemption and sacrifice.

أمّا اذا كانت هناك دراسات دقيقة وأن الغرب يُقدّرُ أن مثل هذه الإساءات ستُثير ثائرة الأمّة وتفجِّرُ بركانها وتجعلها تتدفقُ سيولاً بشريةً في الشوارعِ على مستوى الاحتجاج ثم تعرض تضحيتها في سبيل الإسلامِ وتسترخِصُ كلَّ قطرةِ دمٍ من دماءِ أبنائها في سبيلِ ذلك، وإذا كانِ يعرفُ هذا فهو إنّما يريدُ بهذه الإساءات الشرَّ بمَن في الأرض كُلِّ الأرض.

On the other hand, if the West, through accurate studies, recognizes and expects that such abuses would indeed infuriate and arouse Muslims worldwide, and would result in this enormous outcry and endless series of demonstrations and protests, and willingness of the Muslims to sacrifice everything including their blood and their lives for the sake of Islam, then the West intends out of these abuses evil for everybody on earth.

المسيحيُّ مُستعدٌّ لأن يَفدي نفسهُ لمسيحيَّتِه، واليهوديُّ ليس أقلّ من ذلك على استعداد أيضاً بأن يفدي نفسه ليهوديّتِه، والمسلمُ في مقدِّمَةِ الاثنين. فمعنى ذلك فتحُ الباب – معنى هذه الإساءات – فتحُ الباب للإساءاتِ المتبادلة من جهلةِ الأمم، ومعنى ذلك أن تسيلَ دماءُ الشعوب ودماءُ الأمم أنهاراً في الأرض.

The Christian is ready to sacrifice himself for his Christianity, the Jew is equally prepared to sacrifice himself for his Judaism, and the Muslim would be in the forefront of these two. It means that, through these abuses, the door is opened for exchanging abuses by irresponsible people of all creeds, resulting in endless blood spillage on earth.

هَب أنّ المسلمَ تقيّد بإسلامِه ولم يتحدّث عن المسيحِ (عليه السلام) وهو معصوم عندنا، عن النبي موسى (عليه السلام) وهو معصوم عندنا، وكلُّ الأنبياء أهلُ عِصمةٍ عندنا، لكن يمكنُ أن يتحدّث عن الإنجيل، أن يتحدث عن التوراة، أن يهاجم – إذا استُثير – أن يهاجمَ مسيحياً، أن يهاجمَ يهوديًّا، فتشب الحرب الطاحنة بين الشعوب والأمم.

Islam restrains the Muslims from attacking Jesus Christ (peace be upon him) because he is infallible. Islam also restrains us from attacking Prophet Moses (peace be upon him) because he is also infallible. In fact, Islam considers all the prophets to be infallible. On the other hand, a Muslim while talking about the Bible, or the Torah, may, if aroused, attack a Christian, he may attack a Jew, and the result would be endless war between countries and peoples and nations.

ماذا يريدون؟ يريدون أن يحرقوا الأرض كلَّ الأرض؟ كلّ ذلك خوفاً من الإسلام؟ خوفاً من أن تنتشر كلمةُ الله؟ خوفاً من أن تسقُط طاغويّتهُم؟ خوفاً من أن ينتشرَ العدلُ الإلهي في الأرض ليعُمّ شرقَها وغربَها؟ على كِلا الفرضين الأمرُ خطير.

What do they want? They want to burn and incinerate the earth all the earth? Is all of this for fear of Islam? Is all of this for fear of spreading the word of God? Is all of this for fear of decline of their tyranny? Is all of this for fear of prevalence of divine justice on earth? On either assumption, the situation is serious.

آتي لنقطةٍ نهائية..

I come to a final point..

هناك ردُّ فعلٍ شعبي ورد فعلٍ حكومي، ردُّ فعلٍ شعبي جماهيري ونخبويٍّ مشترك، وهناك رد فعلٍ علمي من مسؤولية المؤسسات الإسلامية ومن مسؤولية العلماء والمثقفين. علينا أن نقدّم شخصية رسول الله (صلى الله عليه وآله) بوضاءتها، بنقاوتها، بأصالتها، بشفافيتها، بإشعاعيّتها، بنورانيّتها كما هي، طاهرة مطهّرة مرضيّة عند اللهِ (عزّ وجل)، من صناعة السماء، من صناعة كلمة الوحي، من صناعة الألطاف والعنايات الإلهية الخاصة. كيف نُقدِّم شخصيةَ رسول الله (صلى الله عليه وآله) للعالم بمستوىً يُقاربُ شيئاً ما مستواها؟

There is a reaction of the masses and there is a reaction of the governments…, a reaction of both the masses and the elite, and there is the scholarly and objective reaction for which the Islamic institutions, the scholars and intellectuals are responsible.

We have to present the personality of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) to the world at an appropriate level compatible with his attributes: his transparency, his radiance, his originality, his purity, his selection by Almighty God, and his proximity to and acceptability to Almighty Allah. How do we do that?

القرآنُ غنيٌّ بما يبرهِنُ على عظمة رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) – لا بما هو وحي، يكذِّبُه هذا ويصدِّقُ به هذا – من خلال آياتِ الرحمة، العدل، الإحسان، البِر حتى بالمسيحي، باليهودي، بغيرهما مِمَّن لا يحاربُ الإسلام.

There are abundant proofs in the holy Quran of the greatness of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) – not through the revelation, which may be accepted by some and rejected by others – but through the verses of mercy, justice, charity, piety and love even for the Christian, for the Jew, for the others who are not at war with Islam.

السيرة.. سيرةُ رسول الله (صلى الله عليه وآله) في سِلمِه، في حربِه، في حياته المنزليّة، في سلوكِهِ اليومي، في علاقاتِهِ مع العدو، في علاقاتِهِ مع الصديق، في السيرة، ما يُقدِّمُ لنا رسول الله (صلى الله عليه وآله)، مُنزَّها، عظيماً، طاهراً، مطهّراً، رحيماً، دالاًّ على الخيرِ، ناهياً عن الشّر، مُجسِّداً ما يقولهُ من الخير، بعيداً كُلَّ البُعد عن ما ينهى عنهُ من الشر.

The life pattern of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) during peace, during war, in his domestic life, in his daily behavior, in his relationship with the enemy, in his relationship with the friend, in his biography, portrays to us the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) as exemplary, immaculate, great, virtuous, merciful, guiding for good, discouraging evil, embodying whatever good he taught, distancing himself from the evils he forbade.

قدّموا النماذج المصنوعة على يَدِ رسول الله (صلى الله عليه وآله) بما هي عليه من طُهر، ووفاء، وإخلاص، وإيمان ضارب، مُتجذِّر، مع عقليّة كبيرة، مع عبقريّات. من صَنَعهُم رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) على يدِهِ من أهل بيته، من الصحابة، ممّن يُعدّون نماذجَ إنسانيةً مُحلِّقة، وهم أصحاب فِكر.

Let us also present to the world the immaculate, devoted and loyal personalities and disciples who were taught and were influenced by the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) with their great intellect, those who were the making of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family), from his household, from amongst his companions, who are considered ideal human models and original thinkers.

أبوذَر الذي يقف في وجهِ ما يراهُ ظلماً ولا يردُّهُ عن ذلك راد، أبوذر يقدّمُ قدَمَي رسول الله (صلى الله عليه وآله) بعقليَّتِه الناقِدة، بحِسِّه الأخلاقي المُرهَف، بنفسيّتِهِ الكبيرة، بإرادته الفولاذيّة. هذه النماذِجَ من صناعةِ رسول الله (صلى الله عليه وآله)، ورسولُ الله ليس في حالةِ غياب عنها، رسولُ الله ليس في قصرٍ مشيد، رسولُ الله حياتُه مكشوفة، تعامل الصحابة معهُ كان تعاملاً مفتوحاً بشكل كبير، بيتهُ بيت متواضع. لا يمكن أن يتخرّج أولئِك الأفذاذ، تلك القِمَم الشامِخة إلا على يَدِ من هو من صناعةِ الوحي في كُلِّ دقائِقِ وجودِه.

 The great companion, Abu Thar, who stands in the face of what he sees as injustice and does not retreat under any threat, staunchly follows the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) with his critiquing mentality, with his sublime sense of morality, with his great psychology and with his iron will. Such examples were shaped and created by the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family), and the Messenger of God was fully aware of such companions. The life of the Messenger of Allah was exposed and he was not in a worldly palace. The companions mostly dealt with him openly, his domicile being very modest. Such ingenious companions emerged at the hands of the person cultured and guided by divine revelation in each and every minute aspect of his existence.

دراسات مكثفة.. بلا تَزيُّد

Extensive studies.. Without exaggeration

فلنُقَدِّم رسولَ الله (صلى الله عليه وآله) من خلال دراسات مكثفة. والمجلس العلمائي إن شاء الله سيتكفّل بشيء من الدراسة في هذا المجال، عليه أن يشكِّلَ فريقاً يُقدِّمُ من خلال دراسته الموضوعية – بلا أي تَزيُّد – أن يقدِّمَ رسول الله (صلى الله عليه وآله) إلى الناس قريباً ولو شيئاً ما من العظمةِ التي هو عليها والتي لا تُبلغ.

Let us present the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) through intensive studies. The Council of Islamic Scholars shall, God willing, form a team to undertake objective and unexaggerated study to show to the people some if not all of the greatness of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family).

مطالعةُ أهل البيت (عليهم السلام)، أهل بيت رسول الله (صلى الله عليه وآله) كيفَ صنعهم؟ من هو علي بن أبي طالب (عليه السلام)؟ أيُّ نسبٍ يجتذبُ علي بن أبي طالب (عليه السلام)؟ أيُّ عاطفةٍ بشريّة تغلبُ نفسيةَ عليٍّ (عليه السلام)؟ أيُّ شائبةِ باطل يمكن أن يسكُتُ عليها علي (عليه السلام). ولذلك قال بروفسور فرنسي – الظاهر فرنسي، لا أتذكر – في جامع الإمام الصادق (عليه السلام)، بأن ما جعلهُ يؤمن برسول الله (صلى الله عليه وآله) وبالإسلام هو قراءته لشخصية علي (عليه السلام) الذي سلّم لرسول الله.

Review of Ahl al-Bait (peace be upon them), the people of the house of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) how he shaped them?
Who is Ali ibn Abi Talib (peace be upon him)? What relationship attracts Ali ibn Abi Talib (peace be upon him)? Which human emotion overcomes the mentality of Ali (peace be upon him)? Which blemish evil would Ali (peace be upon him) be silent about?
This prompted a French Professor -during a lecture in the mosque of Imam al-Sadiq (peace be upon him) – to state that “What made him believe in the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) and in Islam was the appealing and striking character of Ali (peace be upon him), with his full total submission to the Messenger of Allah.”

أهلُ البيتِ (عليهم السلام) وهم أشفقُ من يُشفقُ عليهِ رسول الله (صلى الله عليه وآله)، وهم الذين قدّمهم (صلى الله عليه وآله وسلم) قدوةٌ للناس، وصنعهُم على يديهِ الكريمتين، كُلُّ حياتِهِم جِهاد، كُلُّ حياتِهِم فداء للإسلام، كُلُّ حياتهم مواقف صُلبة، كُلُّ حياتهم رحمة، كُلُّ حياتهم خُلُق، كُلُّ حياتهم دين، كُلُّ حياتهم تقوى، كل حياتهم إنسانيّة عالية، كل حياتهم رُقيُّ وسُمو، كل حياتهم انقطاعٌ لله (عزّ وجل)، أليسوا هم مرآةً لرسول الله (صلى الله عليه وآله)؟ قدّموا كلَّ المرائي الشفافة العاكِسة لشيءٍ من عظمةِ رسول الله (صلى الله عليه وآله) في دراستِكم عنه.

Ahl-ul-Bayt (peace be upon them) were the closest and were the dearest to the heart of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) and he presented them as the models to be followed by the people after him. They were brought up, cultured and cared for by and at his holy hands: all their life was defense of and sacrifice for Islam, all their life was firmness, piety, mannerism, humanism and undivided dedication to Almighty Allah. Aren’t they the mirror image of the Messenger of Allah? Therefore portray all such transparent personalities in your studies of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) to expose part of his enormous greatness.

رسولُ الله (صلى الله عليه وآله) والحدود التي جاءت في قرآنه من الزّنا، من اللّواط، من الفحشاء بكامِلِها، من السرقة، يراها عالمُ الغربِ قاسية، من القتل يراها مُتشدّدة. هذا المطروح من رسول الله (صلى الله عليه وآله) ألا توجد عقليّة تُحاكِمُهُ عليه حين يفارقُ سلوكه هذا؟ كان الناسُ أغناماً؟ كانوا بلا عقول؟ أين أبو ذر؟ أين سلمان؟ أين أعداءُ الرسول (صلى الله عليه وآله)؟ حين يجدون من سلوكِهِ المفارقةَ لما يطرحُهُ من أخلاق، لما يطرحُهُ من فِكر، لما يطرحُهُ من حدود. هذا أيضاً يعكِسُ لنا شيئاً من واقع رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم).

The Western World considers the penal code for adultery, sodomy, all forms of fornication and theft given in the Qura’an as revealed to the Messenger of Allah ((may Allah bless him and his family) to be harsh, the penal code for killings to be too severe.
If the Messenger of Allah had indeed a devious behavior, is it not ironical that nobody asked him at the time to account and held him responsible for his deviations and infractions and apply the penal code he taught and set out himself? Were the people at the time sheep or without brains?
Where was Abu Thar and where was Salman? Didn’t the enemies of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family) spot such alleged ideological, moral and behavioral deviations? This also reflects some of the reality of the life of the Messenger of Allah.

ويأتي في الذيلِ شهاداتُ المنصفينَ من قريبينَ وبعيدينَ من رسولِ الله (صلى الله عليه وآله)، من عظمته.
وهُنا وعلينا خِتاماً أن نقول: فداكَ يا رسول الله.

Finally, we note in clear contrast the positive statements and certifications about the perfection and greatness of the Messenger of Allah (may Allah bless him and his family), from fair-minded individuals, people close to and people distant from him.

And here, we have to say in conclusion: “Sacrifice to you: O Messenger of Allah”

زر الذهاب إلى الأعلى