آيت الله شيخ عيسى قاسم : همه زندانيان، مهاجران و فرزندان بحرين، داراى عزم نرم ناشدانى براى بازپسگيرى حقوقشانند.

نمی توان گفت که همه افراد از صبر و توانایی یکسانی در مواجهه با چالش ها برخوردارند، اما در عرصه عمومی بحرین که سیاست حاکمه می خواهد عرصه ای برای برده داری باشد، هستند افراد کثیری که نه محدودیت ها و نه تروریسم داخلی و خارجی نمی تواند روح و روان آنها را به بردگی کشد و یا روح آزادی خواه آنان را تضعیف نماید.
اکنون افراد آزاد زیادی در زندان های بحرین بسر می برند که اراده آزادی خواه آنان شکستنی و نرمش پذیر نیست و در بند بودن جسم آنان و عذابی که می کشند ن بر آن تأثیری نمی گذارد بلکه بر استقامت و قدرتشان می افزاید..


و هستند مهاجرانی از فرزندان آزاده بحرین که در کشورهای دور و نزدیک (قهرا) در هجرت و خارج از بحرین بسر می برند، آن هم در سطحی وسیع، اما غربت نتوانسته حب وطن، حق بازگشتشان به کشور، حق مشارکتشان در ساخت آن و ساختن تاریخ آن را از یادشان ببرد و یا اینکه حق دفاع از کشور و کار برای نجات آن را فراموش نمایند..
همه افراد آزاده چه در صحنه عمومی بحرین، چه فرزندان آزاده امان که در زندانهایند و چه مهاجران، دارای عزمی شدید و محکم برای بازپسگیری همه حقوقشانند، از جمله حق آزادی شرافتمند انسانی و حق آزادی سیاسی.

این عزم و اراده هنگامی که همه نیروها یکجا جمع شوند و همه تلاش ها هماهنگ گردند و حدت کلمه حاصل گردد، باعث می شود راه برای بازپسگیری حقوق و تحقق خواسته های عادلانه باز باشد
بدیهی است هیچ یک از آزادگان عرصه به راه حلی که در آن حتی یک تن از زندانیان جنبش سیاسی در زندان باقی بماند رضایت نمی دهد، در عین حال هیچیک از زندانیان سیاسی نیز آزادی خود را با آزادی مردم مبادله نمی کند و همچنین هیچ مهاجر یا تبعیدی آزاده ای نیز راضی به ضرر و زیانی برای هیچ یک از هموطنانش نیست چه زندانیان و جه غیر آنان؛ و این منبع و مصدر قدرت مردم و مطالبه های آنان است.
همچنین ضعف و سستی هر طرفی در اینجا و آنجا باعث تغییری در این وضعیت نخواهد بود، حتی اگر اراده و خواسته ها اختلافی پیدا کنند، یا به مبادله و فروش مسائل ملت بیفتند، شکست یا فریب خورده و یا اغوا شده باشند. .
بدیهی است که خستگی (خسته شدن) وجود دارد، اما صبر دوای خستگی است. اگر کسی نتواند خستگی را تاب بیاورد به سختی می تواند کاری را به انجام رساند.
دولت باید به این مردم افتخار کند و نه به رابطه با اسرائیل است، رابطه ای که عین حقارت است..


عيسى أحمد قاسم
١١ سبتمبر ٢٠٢١

زر الذهاب إلى الأعلى